EKSA.aviation

EKSA.aviation
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان EKSA.aviation و آدرس eksa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 
استراتوفورترس ب-۵۲
نوع هواپیما بمب‌افکن استراتژیک
شرکت سازنده بوئینگ
تاریخ نخستین پرواز ۱۵ آوریل ۱۹۵۲
تاریخ رونمایی فوریه ۱۹۵۵
وضعیت کنونی ۷۶ فروند فعال، ۲۰ عدد آماده‌باش
بکارگیرنده(ها) نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا،ناسا
آغاز ساخت ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲
تعداد ساخته‌شده ۷۴۴ فروند
بهای هر فروند ب-۵۲بی:۱۴/۴۳ میلیون دلار آمریکا

بوئینگ استراتوفورترس ب-۵۲ (B-52 Stratofortress، به معنی بوئینگ ۵۲: دژ پوش‌کره) هواپیمای جت بمب‌افکن دوربرد فروصوت از نوع بمب‌افکن راهبردی است که در نیروی هوایی ایالات متحده از آن استفاده می‌شود.
این هواپیما برای حمل جنگ‌افزار هسته‌ای در دوره جنگ سرد برای ماموریت‌های تخریبی و هسته‌ای ساخته شد. بدون شباهت به هیچ هواپیمای دیگر در سوخت‌گیری‌های مجدد در مسافت‌های زیاد، این هواپیما قادر است ۷۰۰۰۰ هزار پوند سلاح را با خود حمل کند.

تاریخچه [ویرایش]

ب-۵۲ اف در حال فرو ریختن بمب
ب-۵۲‌های بازنشسته در ای ام ای آر جی. اینجا صحرایی است که اغلب از آن به عنوان گورستان یاد می‌شود و در منطقهدیویس-مونثان ای اف بی در نزدیکی توسانآریزونا قرار دارد.

بوئینگ B-۵۲: مطالعات طراحی اولیه برای بمب‌افکن سنگین B-۵۲ در سال ۱۹۴۶ آغاز شد و در سال ۱۹۵۱پیش‌نمونه آن برای نخستین بار پرواز کرد. تولید این هواپیما تا سال ۱۹۶۲ ادامه داشت و به ۷۴۴ فروند(شامل دو پیش‌نمونه) رسید.

وضعیت فعلی و برنامه‌های آینده [ویرایش]

این هواپیمای سالخورده هنوز هم در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده قرار دارد و چندین برنامه روزآمدسازی را پشت سر گذاشته‌است. بمب‌افکن B-۵۲ از هشت دستگاه موتور توربوفن پرات اندویتنی TF۳۳-P-۳ (هر یک با رانش ۱۷۰۰۰ پاوند) نیرو می‌گیرد.ارتقای این هواپیما احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهد داشت و بکارگیری موتورهای جدید رولزرویس RB۲۱۱-۵۳۵ پرات اندویتنی F۱۱۷ یا CFM اینترنشنال CFM۵۶ از جمله موارد ارتقای مورد نظر برای آن می‌باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, ] [ 7:25 بعد از ظهر ] [ EsmailKordSahlAbadi ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آدمی اگر پيامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نيست، زيرا : اگر بسيار كار كند، می‌گويند احمق است ! اگر كم كار كند، می‌گويند تنبل است! اگر بخشش كند، مي‌گويند افراط مي‌كند! اگر جمعگرا باشد، می‌گويند بخيل است! اگر ساكت و خاموش باشد می‌گويند لال است!!! اگر زبان‌آوری كند، می‌گويند ورّاج و پرگوست ..! اگر روزه برآرد و شب‌ها نماز بخواند می‌گويند رياكاراست!!! و اگر نكند میگويند كافراست و بی‌دين …..!!! لذا نبايد بر حمد و ثنای مردم اعتنا كرد و جز ازخداوند نبايد ازكسی ترسيد. پس آنچه باشید که دوست دارید. شاد باشید ؛ مهم نیست که این شادی چگونه قضاوت شود.
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 99
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

.

دریافت کد جملات شریعتی